Jysk Fynske Medier


Print - 4 gode tips

Online - 4 gode tips

Radio - 4 gode tips





Print - 4 gode tips




Logo, farver, skrifttyper og værdier skal gå igen i alt materiale, herunder også i dine printannoncer. For at opnå kendskab og få opbygget en brand værdi hos modtageren, er det helt essentielt, at der er en rød tråd i al din markedsføring. Vær konsekvent!

God idé at følge strategien ’ less is more’. Vi vil anbefale 1-2 budskaber, hvor antallet af budskaber vil afhænge af printannoncens størrelse. Få informationer samt få budskaber gør det overskueligt for modtageren samtidig med, at dine egne budskaber ikke ender med at kæmpe om opmærksomheden.

Hvis budskabet er at påvirke kunden til køb/købsovervejelse, bør annonceindholdet understøtte dette. Hvorfor skal kunderne købe dit produkt, hvad får de ud af det og hvorfor skal de slå til netop nu. Call to action skal være formuleringer, der er nemme at forstå og som har høj synlighed. Ved print annoncer kan et eksempel være tilbudsannoncering med evt. begrænset periode.


Det er helt essentielt at få skabt et miljø, hvor kunden vælger din virksomhed fremfor dine konkurrenter. Det opnås ofte ved billeder, følelser og få informationer. Billeder er blikfangende. Det er vigtigt, at valg af billeder overvejes nøje, da de skal skabe merværdi for annoncen, så de ikke blot bliver fyld. Hvis billedet/billederne samtidig kan vække en bestemt følelse hos modtageren, vil det medvirke til at skabe mere loyalitet hos kunderne. Sidst men ikke mindst husk, at billeder skal være i god kvalitet. 

Tilbage til forsiden af medietips - klik her