Jysk Fynske Medier

Erfaren medieleder bliver ny chefredaktør for Helsingør Dagblad

1. maj 2020


Peter Hagmund-Hansen er ny chefredaktør for Nordsjællands Mediehus, som Jysk Fynske Medier i dag overtager fra North Media. Peter Hagmund-Hansen begynder også i dag i sit nye job som re- daktionelt ansvarlig for Helsingør Dagblad og Lokalavisen Nordsjælland. Han afløser Dorthe Carl- sen.

Den nye chefredaktør på 54 år kommer fra en stilling som redaktionschef og lederredaktør på Fy- ens Stiftstidende og har arbejdet med redaktionel ledelse på mange niveauer, siden han i 1992 blev uddannet som journalist. Han har arbejdet for Aller, Bornholms Tidende, DR’s regionale radio- stationer på Bornholm og i Nordjylland og på Aalborg Stiftstidende, indtil han i 1999 kom til Fyens Stiftstidende. Her har han været kulturredaktør, opinionsredaktør og siden 2017 redaktionschef med ansvar for blandt andet sport, kultur, debat og navne. Og ikke mindst for avisens daglige le- derartikler, som han selv har leveret cirka 200 af hvert år.

- Helsingør Dagblad har et ekstremt stærkt brand i lokalområdet og har i de senere år taget en række flotte initiativer for at komme endnu tættere på avisens læsere og brugere. Der- for ser jeg en række store journalistiske udviklingsmuligheder i Helsingør - jeg har en stærk tro på, at vi i endnu højere grad end nu kan blive et samlingspunkt for borgerne i Helsingør Kommune. Derfor glæder jeg mig utroligt meget til at overtage ledelsen af dagbladet, siger Peter Hagmund-Hansen.

Den nye chefredaktør er også merkonom i ledelse og forretning og har studeret mellemøstviden- skab og russisk på universitetet i Odense. Han er tidligere udøvende rockmusiker, ivrig kulturfor- bruger, har været rejseguide og er glad for fodbold og vandreture.

Ansvarshavende chefredaktør i Jysk Fynske Medier, Peter Orry, er særdeles tilfreds med at kunne præsentere Peter Hagmund-Hansen som den nye mand i redaktørstolen i sundbyen.

- Peter er det perfekte match med Helsingør Dagblad. Han er et journalistisk fyrtårn, og han er en erfaren og dygtig leder. Det er præcis de kompetencer, han får brug for, når han og redaktionen skal give borgerne i Helsingør en endnu bedre avis end den, de får i dag, siger Peter Orry.





vidste du at

STEP er Jysk Fynske Mediers reklame- og kommunikationsbureau med kontorer i Odense og Holstebro 

vidste du at

... Jysk Fynske Medier tager aktiv del i lokale kultur- og idrætsforeninger

vidste du at

… at vi har 2,6 mio månedlige brugere af digitale platforme (websites)