Jysk Fynske Medier

Ny stor satsning indenfor jobmarkedet udfordrer de gængse jobportaler

10. oktober 2019

Virksomheder har svært ved at komme i kontakt med de rigtige kandidater, fordi langt de fleste stillinger kun vises for de aktivt søgende.


 

Indenfor de seneste 6 måneder er 70.000 stillinger ifølge Beskæftigelsesministeriet ikke blevet succesfuldt besat. Det vil det nyetablerede selskab JobDanmark gøre noget ved, og arbejdet er godt i gang. ”Vi oplever en stor interesse for vores produkt, og vi er i fuld gang med at få opbygget alle dele af forretningen”, udtaler adm. direktør Kim Møller-Nielsen, der selv i mange år har ansat medarbejdere i en mellemstor, dansk virksomhed. ”Jeg har selv ansat mange medarbejdere gennem årene, og jeg har også løbende oplevet, hvor svært det efterhånden er at finde kvalificerede kandidater nok, når man bare lægger stillingsannoncen op i en jobportal til de aktivt jobsøgende personer”.

JobDanmark gør brug af et stort, selvskabt datasæt, hvori indgår adfærdsdata fra omkring 80% af den danske befolkning. Således kan de via bannerreklamer på de 100 mest populære websites i Danmark, ramme den unikke bruger i det rette segment med den relevante stillingsannonce. ”Vi kan jo ikke tvinge folk til at sende en ansøgning, men vi kan sørge for, at det rette publikum i den rette geografi ser den konkrete stilling – også selvom de ikke er aktivt jobsøgende”, forsætter Kim Møller-Nielsen. 

Konceptet JobDanmark er udsprunget af et mangeårigt dataarbejde i Jysk Fynske Medier, og således er koncernen også medejer af den nye satsning. ”Vi har set en mulighed i markedet, hvor ingen tager kampen op imod de gængse jobportaler, der var smarte for 5-10 år siden. Alle ved, at den rette brug af data kan være guld værd for virksomhederne, og når det kommer til brug af data til visning af stillingsannoncer, skal JobDanmark være markedsledende”, udtaler Bjarne Munck, der udover at være viceadministrerende direktør i Jysk Fynske Medier også er bestyrelsesmedlem i JobDanmark.  

Indtil videre har JobDanmark haft over 29 millioner visninger af stillingsannoncerne og over 82.000 interesserede kliks.

 

Sådan gør JobDanmark:

 

Fakta:

  • JobDanmark kan via eget datasæt målrette en stilling til et konkret jobsegment
  • Ejet af Jysk Fynske Medier jfmedier.dk og FST Growth www.fstgrowth.com
  • Hovedsæde i Odense
  • Etableret primo 2019
  • Pt. 8 ansatte




vidste du at

… at vi har 2,6 mio månedlige brugere af digitale platforme (websites)

vidste du at

STEP er Jysk Fynske Mediers reklame- og kommunikationsbureau med kontorer i Odense og Holstebro 

vidste du at

... fællessektionen Danmark har 578.000 ugentligelæsere og er dermed landets mest læste dagblad