Jysk Fynske Medier

Årsrapport

Jysk Fynske Medier realiserede i 2016 et underskud på 99,5 millioner kroner ud af en omsætning på 1,9 milliarder kroner. Et resultat, der af den administrerende direktør, Jesper Rosener, får karakteren "yderst utilfredsstillende".


Fusionens effekter kostede for Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier realiserede i 2016 et underskud på 99,5 millioner kroner ud af en omsætning på 1,9 milliarder kroner. Et resultat, der af den administrerende direktør, Jesper Rosener, får karakteren "yderst utilfredsstillende".

Jysk Fynske Medier blev dannet ved indgangen til 2015 af Fynske Medier, Jyske Medier og Syddanske Medier, og 1. januar 2016 blev Midtjyske Medier købt til.

- Jeg har klart undervurderet udfordringen ved at fusionere fire virksomheder på så kort tid. Det har specielt i vores salgsafdeling medført så mange forandringer for medarbejderne, at det har kostet fokus og omsætning. Markedet er svært for alle derude, men vi har tilmed præsteret markant under markedet, og det tager jeg ansvaret for, siger Jesper Rosener.

Den manglende omsætning gjorde det i foråret 2016 nødvendigt at gennemføre en omfattende synergiplan, som frem mod årets udgang reducerede omkostningerne med 140 millioner kroner. Planen har i betydelig grad påvirket 2016-regnskabet med omkostninger og hensættelser til fratrådte medarbejdere.

- Samtidig har vi desværre måttet sætte vores vækstplaner på pause. Nu konsoliderer vi, til vi har vist, at vi kan tjene penge igen. Vi skal vise, at vi kan præstere bedre end markedet. Heldigvis er vi på vej. Starten på 2017 har vist klart bedre resultater, fordi vi både har reduceret omkostninger og har forbedret vores omsætning. Det har været et meget hårdt år, men efter vores synergiplan og de ændringer, vi har foretaget i organisationen, føler jeg, at vi nu står markant styrket. Derfor håber og tror vi, at vi til sommer kan sætte nye initiativer i gang og igen lancere nye produkter, siger Jesper Rosener.

 

Læs årsrapport 2016 her




VIDSTE DU AT

… vores samlede websites har 76,5 millioner sidevisninger om måneden

VIDSTE DU AT

… 1,4 millioner danskere besøger Gul&Gratis hver uge

VIDSTE DU AT

... vores nyhedssites har 18 millioner sidevisninger om måneden