Jysk Fynske Medier

JYSK FYNSKE MEDIER PANEL

Vi er afhængige af at vide, hvad du tænker om det, der sker i Danmark og i dit lokalområde. Hvordan du bruger medier, og hvad du tænker om dem. Derfor er formålet med Jysk Fynske Medier Panel at tage pulsen på de lokale holdninger og vi inviterer dig med. Som deltager i Jysk Fynske Medier Panel vil du modtage et spørgeskema via e-mail 5-10 gange om året.

Hver gang du besvarer et spørgeskema, deltager du automatisk i konkurrencen om gavekort. Vinderne får direkte besked på e-mail efter undersøgelsen er afsluttet og kan derefter ses under "Respons betaler sig".

Læs om Jysk Fynske Medier privatlivspolitik her

FAKTA OM PANELET

Antal paneldeltagere

I Jysk Fynske Medier Panel har vi tæt på 3.300 aktive paneldeltagere.

Hvor

Jysk Fynske Medier Panel dækker lige nu 50 af 98 kommuner i Danmark.

Alder

Jysk Fynske Medier Panel har på nuværende tidspunkt paneldeltagere fra 25 år til 94 år.

5-10 gange om året

Som deltager i Jysk Fynske Medier Panel vil du modtage et spørgeskema via e-mail 5-10 gange om året.

HAR DU LYST TIL AT VÆRE MED I VORES PANEL?

Gør din holdning gældende og deltag i Jysk Fynske Medier Panel. Tilmeld dig her.

 

Tilmeld

PANELET MENER

Tøjbranhcen-kvinde.jpg

Udsalget efter jul og januar

De lokale ugeaviserne er det mest benyttede medie, til at få inspiration til kø i forbindelse med udsalget.

Danmark-SF_helt_foldet_juni2017.png

Avisen Danmark

48% af læserne mener, at de kan undvære at læse et landsdækkende dagblad, når de læser Avisen Danmark

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Julefrokost undersøgelse

20% er med til at planlægge julefrokosten på sin arbejdsplads

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Julefrokost undersøgelse

76% deltager i mere end én julefrokost i 2019

Prisskilt.jpg

Black Friday 2019

Inspiration til Black Friday fås igennem nyhedsmail, den lokale ugeavis og besøg i fysiske butikker

Prisskilt.jpg

Black Friday 2019

Kvinderne bruger i højere grad end mændene internettet til at handle varer på Black Friday

Prisskilt.jpg

Black Friday 2019

63% har købt julegaver på Black Friday

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Læserundersøgelse

68% er enige i at deres dagblad er med til at sætte dagsordenen i deres lokalområde.

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Læserundersøgelse

Læserne bruger i gennemsnit 35 minutter på at læse deres lokale dagblad på en gennemsnitlig hverdag.

Dagbladet-Ringkøbing-Skjern_print_DF.png

Undersøgelsen af Dagbladet Ringkøbing-Skjerns søndagsavis

Læserne er mest glade for den faste artikelserie ’Gamle Dage – Glimt fra før verden gik af lave’, som er udklip fra gamle aviser.

Dagbladet-Ringkøbing-Skjern_print_DF.png

Undersøgelsen af Dagbladet Ringkøbing-Skjerns søndagsavis

Læserne er mindst glade for indslaget ’Det vil jeg anbefale’, hvor journalister giver forslag til, hvad man skal lave i ugen der kommer.

Melfarposten_Avis_SF_jan2018.png

Evaluering af ugeavisen Melfar Posten

Læserne bruger i snit 23 minutter på at læse ugeavisen Melfar Posten

Melfarposten_Avis_SF_jan2018.png

Evaluering af ugeavisen Melfar Posten

Hele 72% af respondenterne svarer at de bruger Melfar Posten, når de skal orienterer sig om, hvad der sker i Middelfart kommune.

Vindmølle.jpg (1)

Læserundersøgelse om kystnære havvindmøller ved Vesterhav Syd

52% er modstander af planer om kystnære havvindmøller i området – mens 40% er tilhængere.

JydskeVestkysten_esbjerg_print-DF.jpg

Læserundersøgelser om indholdet i JydskeVestkysten

70% synes det var en god idé at udskifte Børsental i avisen med en ekstra side med artikler fra Syd- og Sønderjylland – mens 19% var imod.

Ugeavisen_Sønderborg_edited_edited.jpg

Læserundersøgelse - Sønderborg Ugeavis format fra den store størrelse til et mindre tabloid-format

85% ønskede ændringen – mens kun 7% gerne ville bibeholde det gamle format.

NYTTIG VIDEN DER FLYTTER FORRETNING

Gitte Elkær_edited.jpg

Gitte Elkær, Analysechef

Jysk Fynske Medier Panel giver en unik mulighed for os til at komme tættere på de lokale holdninger og forstå de lokale brugere. Panelet har stor betydning for flere af Jysk Fynske Mediers forretningsområder, som har stor gavn af de tilbagemeldinger, som panelet kan give til deres arbejde. Jeg er taknemmelig for hver eneste paneldeltager, som investerer tid og interesse i panelet.

Søren Thorup_edited.jpg

Søren Thorup, Rejseredaktør, Magasinet Rejser

Det er utroligt spændende og brugbart at erfare, hvordan læserne ”bruger” Magasinet Rejser. I det daglige er vi nødt til langt hen ad vejen at gætte på, hvad der er interessant for læserne. Med undersøgelsen får vi konkret viden, og den seneste har allerede betydet en ændring af, hvordan vi prioriterer stoffet. I nogle tilfælde vil det dog først være synligt et stykke ud i fremtiden.

Jan Schouby_edited.jpg

Jan Schouby, Chefredaktør, Århus Stiftstidende

For os er panelet vigtigt og resultaterne meget brugbare. De dage, hvor mediehuset var ”altvidende” og alene bestemte, hvilke emner Stiften skal tage op, er for længst forbi. For kun hvis vi lytter til læserne og lader dem spille en større rolle i udviklingen af vores journalistik, har vi en fremtid. Derfor er resultaterne vigtige, og rapporten bliver nøje studeret og diskuteret af redaktionen.

Gudrun Pedersen_2_edited.jpg

Gudrun Pedersen, Chefredaktør, Dagbladet Ringkøbing-Skjern

Dagbladet Ringkøbing-Skjern har haft god anvendelse af panelets svar i forbindelse med vores journalistik om den kystnære havmøllepark Vesterhav Syd. Det har blandt andet understøttet artiklen ”Modstanden er vokset: Flertal synes dårligt om de kystnære møller” fra den 21. juli 2018.


RESPONS BETALER SIG - SE VINDERNE HER

Juni 2020

Læserundersøgelse Rejser (gavekort af 500 kr.)

Marianne, Esbjerg

Kai, Silkeborg

Læserundersøgelse AlderBedst (gavekort af 500 kr.)

Helle, Kolding

Hanne, Billund 

 

Maj 2020

 

Læserundersøgelse Smag Århus (gavekort af 500 kr.)

Torben, Århus

Marianne, Århus

Læserundersøgelse Rejser (gavekort af 500 kr.)

Lone, Ærø

Peter, Fredericia

Læserundersøgelse Bolig (gavekort af 500 kr.)

Mette, Svendborg

Kai, Silkeborg

April 2020

Læserundersøgelse af JydskeVestkysten (gavekort af 500 kr.)

Anne-Mette, Billund kommune

Peter, Tønder kommune

 

Marts 2020

Generel læserundersøgelse (gavekort af 500 kr.)

Verner, Billund kommune

Søren, Horsens kommune

Læserundersøgelse Panorama (gavekort af 500 kr.)

Niels, Århus kommune

Ann-Merete, Århus kommune

Læserundersøgelse Livsstil (gavekort af 500 kr.)

Jørn, Viborg kommune

Annette, Varde kommune


FOLKENE BAG PANELET

SH-lonebjerring_mb15562.jpg

Lone Bjerring

Senior Analysekonsulent

SH-MetteHjaereAndersen.jpg

Mette Hjære

Analysekonsulent

SH-Jan_Paul_Vejrup.jpg

Jan Vejrup

Analysekonsulent

man_silhouette.jpg

Annemarie Bangsgaard

Senior Analysekonsulent

SH-gitteelkær_mb15538.jpg

Gitte Elkær

Analysechef

man_silhouette.jpg

Kristina Loklindt

Analysekonsulent


KONTAKT

Du kan kontakte Jysk Fynske Medier Panel på panel@jfmedier.dk

  • Dagbladet_Holstebro.jpg
  • Dagbladet_Ringkøbing_Skjern.jpg
  • Dagbladet_Struer.jpg
  • Folkebladet_Lemvig.jpg
  • Fredericia_Dagblad.jpg
  • Fyens_Stiftstidende.jpg
  • Fyns_Amts_Avis.jpg
  • Horsens_Folkeblad.jpg
  • JydskeVestkysten.jpg
  • Randers_Amtsavis.jpg
  • Vejle_Amts_Folkeblad.jpg
  • Viborg_Stifts_Folkeblad.jpg
  • Århus_Stiftstidende.jpg